Volume 13, Issue 2 (3-2023)                   Social Problems of Iran 2023, 13(2): 315-322 | Back to browse issues page

XML Persian Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tavassoli A. (2023). Book Review and Critique: Megamalls and Big Business Complexes in Tehran. Social Problems of Iran. 13(2), 315-322.
URL: http://jspi.khu.ac.ir/article-1-3581-en.html
MA , Atiye.tavassoli@ut.ac.ir
Abstract:   (539 Views)
This article has no abstract.
Full-Text [PDF 260 kb]   (300 Downloads)    
Type of Article: Book Review |
Received: 2023/01/5 | Accepted: 2023/01/30 | Published: 2023/03/19

References
1. امیرابراهیمی، مسرت (1374). تأثیر فرهنگ‌سرای بهمن بر زندگی فرهنگی و اجتماعی زنان و جوانان ایرانی. گفتگو، شماره 9: 17-25.
2. بیورگارد، رابرت (1400) «دموکراسی، قصه‌گویی و شهر پایدار» در نوید پورمحمدرضا (گردآورنده و مترجم): شنیدن شهر، تهران: اطراف: 201-181.
3. سفرچی، میثم (1400). تجاری‌سازی و مصرف‌گرایی، تحول فضا و فرهنگ شهری در تهران، تهران: نی.
4. کاظمی، عباس و مسرت امیرابراهیمی (1400). مگامال‌ها و مجتمع‌های بزرگ تجاری در تهران؛ مطالعه‌ای جامعه‌شناختی. تهران: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران.
5. کاظمی، عباس (1394). پرسه‌زنی و زندگی روزمره ایرانی: تأملی بر مصرف مراکز خرید. تهران: فرهنگ جاوید.
6. Abaza, Mona (2001). Shopping Malls, Consumer Culture and the Reshaping of Public Space in Egypt. Theory, Culture & Society 18(5):97-122. [DOI:10.1177/02632760122051986]

Add your comments about this article : Your username or Email:
CAPTCHA

Send email to the article author


Rights and permissions
Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Social Problems of Iran

Designed & Developed by : Yektaweb