1. خانبان، زهرا (1395). سیاست فرهنگی حکومت محمدرضا شاه در آموزش و پرورش؛ پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا، دانشکده ادبیات، زبانها و تاریخ، گروه تاریخ.
2. رئیس پور، علی اکبر و فرقانی اوزرودی محمدباقر ، ۱۳۹۱، میزان اثربخشی مدرسه برتوسعه اخلاقی دانش آموزان، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی،قم.
3. ساعی، علی؛ قاراخانی، معصومه؛ مؤمنی، فرشاد (1391). دولت و سیاست آموزش در ایران از سال 1360 تا 1388. فصلنامه علوم اجتماعی, دوره 19، شماره پیاپی 56: 166-117.
4. شرکاوری، محمد(1379)، درآمدی بر جامعه شناسی آموزش و پرورش، محمد جعفر پوینده، جلد اول ،تهران، نقش جهان.
5. شورای عالي انقلاب فرهنگ . (1390)سند تحول بنیادین آموزش: دبیرخانه شورای عالي انقلاب فرهنگي.
6. شیبانی، ملیحه؛ & موسوی، میر طاهر(1390). تحلیل وضعیت سرمایه اجتماعی در شهر کرمان، فصلنامه علمی، پژوهشی رفاه اجتماعی، دوره 11، شماره پیاپی 41: 122-93.
7. صبوری خسروشاهی, حبیب (1389). آموزش و پرورش در عصر جهانی شدن؛ چالش ها و راهبردهای مواجهه با آن. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی, دوره 1، شماره پیاپی 1:196-153.
8. کویره، الكساندر(1360)، سیاست از نظر افلاطون، ترجمه اميرحسين جهانبگلو، تهران: خوارزمي.
9. منافی شرف آباد، کاظم ؛ زمانی، الهام (1391)، نقش نظام آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی جامعه، فصلنامه مهندسی فرهنگی، دوره 7، شماره 73: 152-134.
10. نوروززاده, مقدسی (1389). سیاستگذاری و برنامهریزی آموزشی در ایران با تأکید بر برنامۀ چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی. نامه آموزش عالی, دوره 3، شماره پیاپی 11: 63-39.
11. Anyanwu, J., & Erhijakpor, A. E. (2007). Working Paper 92-Education Expenditures and School Enrolment in Africa: Illustrations from Nigeria and Other SANE Countries (No. 227).
12. Bokhari, F. A., Gai, Y., & Gottret, P. (2007). Government health expenditures and health outcomes. Health economics, volume 16(3), 257-273. [
DOI:10.1002/hec.1157]
13. Glaser, B. & Strauss, A. (1967). The discovery of grounded theory, Aldine Publishing Company. Chicago.
14. Patton, M. Q. (1994). How to Use Qualitative Methods in Evaluation. London: Sage.
15. Strauss, A.L., & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research: Grounded theory: Procedures and Technique. (2nd Edition); Sage, Newbury Park, London.
16. Ruth, D (2017). Education as busines destructive policy, based on badeconomics: https://www.massey.ac.nz/massey/aboutmassey/news/article.cfm?mnarticle_uuid=A0AC0990-9226-8463-67A7-483FB3D4C637.
17. UKEssays. (November 2018). Government Intervention in Education and the Environment.Retrieved from https://www.ukessays.com/essays/ politics/government-intervention-education- 5310.php?vref=1