1. ابراهیمی، قربانعلی، علی عسگری و محمد رضا نیکنژاد (۱۳۸۹) «بررسی عوامل مؤثر بر گرایش زنان نسبت به مشارکت در ورزش بهعنوان تماشاچی». پژوهشنامۀ علوم ورزشی، دورۀ ششم، شمارۀ 11: 61-74.
2. بارون، رابرت، دان بیرن، و نایلا برنسکامب (1391) روانشناسی اجتماعی. ترجمۀ یوسف کریمی، تهران: روان.
3. بلیکی، نورمن (1384) طراحی پژوهش های اجتماعی، ترجمۀ حسن چاوشیان، تهران: نی.
4. تمدن، رویا (۱۳۸۷) «زنان و فضاهای شهری»، مجلۀ جسارتهای شهرسازی، شمارۀ ۲۴ و ۲۵: 20-30.
5. توانا سهیل و معصومه شفیعی (1394) «تفکیک جنسیتی در فضای شهری: مطالعۀ بوستان بهشت مادران» مجله جامعه شناسی ایران، دورۀ شانزدهم، شمارۀ 2 : 107-134.
6. جنکینز، ریچارد (۱۳۸۱) هویت اجتماعی، ترجمۀ تورج یاراحمدی، تهران: شیرازه .
7. جیولیونوتی، ریچارد (۱۳۹۱) نظریههای جامعهشناسی انتقادی در ورزش، ترجمۀ افسانه توسلی، تهران: علم.
8. چلبی، مسعود (۱۳۸۵) جامعهشناسی نظم، تشریح و تحلیل نظری نظم اجتماعی، تهران: نی.
9. دوفرانس،ژآک (۱۳۸۵) جامعهشناسی ورزش، ترجمۀ عبدالحسین نیک گهر، تهران: توتیا.
10. رشیدی، طلا و عباس ملک حسینی (۱۳۹۳) «مدرنیته و تأثیر آن بر هویتیابی زنان در فضاهای عمومی شهری (مورد مطالعه: پارک ائل گلی تبریز)» پژوهشهای جغرافیای برنامهریزی شهری، دورۀ دوم، شمارۀ 3: 343-370.
11. سلطانی گردفرامرزی، مهدی (۱۳۸۵) «نمایش جنسیت در سینمای ایران»، پژوهش زنان، دورۀ چهارم، شمارۀ ۱ و ۲: ۹۱-۶۱ .
12. عبداللهیان، حمید (۱۳۸۱) «فوتبال و کشف علائم تغییرات فرهنگی»، نامۀ علوم اجتماعی، شمارۀ ۱۹: ۱۰۴-۹۳.
13. علیرضانژاد، سهیلا و حسن سرائی (۱۳۸۵) «زن در عرصۀ عمومی: مطالعهای در مورد فضاهای عمومی در دسترس زنان شهری و تغییرات آن»، نامۀ علوم اجتماعی، شمارۀ ۳0: 123-149.
14. غیاثوند، احمد (۱۳۹۳). «تأثیر فضاهای شهری مدرن بر بازاندیشی هویت جنسیتی زنان»، مطالعات جنسیت و خانواده، 1: ۸۰-۸۹.
15. غیاثوند، احمد (1397) تحلیل پیشرفته مدلیابی معادلات ساختار با کاربرد Smart PLS.، تهران: مرکز انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
16. فخارطوسی، جواد (۱۳۹۷) حضور زنان در ورزشگاه: پژوهشی فقهی، پژوهشکده فقه و حقوق، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به سفارش مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری.
17. قدیمی، بهرام، مجید حیدری چروده و اصغر سعیدی (۱۳۹۰) ورزش همگانی و شهروندان تهرانی، تهران: جامعه و فرهنگ .
18. قراخانلو، رضا و فریده نسیان ( ۱۳۸۶) «بررسی نگرش اقشار مختلف دربارۀ حضور زن در میدانها و رقابتهای ورزشی مردان»، پژوهش در علوم ورزشی، شمارۀ 17: 33-55.
19. کواکلی ، جان.جی . هانینال، کریس و همکاران ( ۱۳۹۶) ورزش در جامعه: موضوعات و مباحث در استرالیا و نیوزیلند، ترجمۀ سید احمد نژاد سجادی، حسین اکبری یزدی، سارا بوژ مهرانی و حسین بخشنده، تهران: علمی و فرهنگی کتیبه.
20. کوثری، مسعود و امیرعلی تفرشی (1395) «تحلیل گفتمان شبکه کودک «جم جونیور» در نظم گفتمانی هویت مطلوب زنانه»، مجلۀ مطالعات فرهنگ ـ ارتباطات، سال هفدهم، شمارۀ 36: 53 - 83.
21. گروسی، سعیده (1395) جنسیت، جامعه و جامعهشناسی. تهران: جامعهشناسان.
22. گیدنز، آنتونی (۱۳۸5) جامعه شناسی. ترجمۀ حسن چاوشیان، تهران: نی.
23. مدنیپور، علی (۱۳۷۹) طراحی فضاهای شهری؛ نگرشی بر فرایندهای اجتماعی-مکانی، ترجمۀ فرهاد مرتضایی، تهران: شرکت پردازش و برنامهریزی شهری.
24. نظرسنجی: نگرش مردم به مسائل روز کشور (1396) مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، http://ispa.ir، تاریخ بازدید: 25/6/1396
25. منینگ، فلیپ (1380) ایروینگ گافمن و جامعهشناسی نوین، ترجمۀ ثریا کامکار، تهران: مؤلف ثریا کامکار.
26. هیلگارد ارنست روپینکوت ، ریتال اتکینسون ، ریچارد سی( ۱۳96) ترجمۀ محمد تقی برهانی و دیگران، تهران: رشد.
27. Ajzen, I. & Fishbein, M. (2005) “The Influence of Attitudes on Behavior”, In Albarracin, B., Johnson, T. and Zanna, M. P. (Eds.), The Handbook of Attitudes: 173-211..
28. Allison, Lincoln (2000) “Sport and Nationalism”, in J. Coakley & E. Dunning (Eds.), Handbook of Sports Studies, London: Sage: 344-355.
29. Bairner, Alan (2001) Sport, Nationalism, and Globalization: European and North American Perspective, Albany: State University of New York Press.
30. Chin, W. W., & Newsted, P. R. (2010) “Structural Equation Modeling Analysis with Small Samples Using Partial Least Squares”, in R. H. Hoyle (Ed.), Statistical Sgies for Small Sample Research, Thousand Oaks, CA: Sage Publications: 341-307.
31. James, D., Jeffrey, L., & Ridinger, Lynn (2002) “Female and Male Sport: Consumption Motives”, Journal of Sport Behavior, 25 (3): 261-275.
32. Dietz-Uhler, B., Harrick, E. A., End, C., & Jacquemotte, L. (2000) “Sex Differences in Sport Fan Behavior and Reasons for Being a Sport Fan”, Journal of Sport Behavior, 23 (3): 219-231.
33. Oyle, J. A & M. A. Paludi (1998) Sex and Gender, The Human Experience, Bostone: Mc Graw Hill.
34. Drummond, Murray (2002) “Sport and Images of Masculinity: The Meaning of Relationships in the Life Course Ofmale Athletes”, Journal of Men’s Studies, 10 (2): 129-141.
35. Frank, Sybillie & Steets, Slike (2010) Stadium Worlds (Footbal, Space and the Built Environment), USA and Canada: Routledge.
36. Frank. Sybille & Silke Steets (2010) Stadium Worlds: Football, Space and the Built, Routledge, Routledge.
37. Goffman, E. (1976) Gender Advertisements, Studies in the Anthropology of VisualCommunication, 3: 69-154.
38. Goffman, Erving (1997) The Goffman Reader, New Jersey: Blackwell Publisher Ltd.
39. Hallinan, Chris & Burke, Michael (2005) “Transition Game: Globalisation and the Marketing of a Suburban "Nationalised" Basketball Team in Australia”, International Journal of Sport Management & Marketing, 1: 127-40.
40. Kosari, Masoud & Tafreshi, Amirali (2017) “Identity of Women in the Second Pahlavi Regime: A Case Study of Zan-e -Rooz Magazine and the Shah’s Speeches about Women”, Journal of Iran Culture Research, 10 (1): 145-175.
41. Maguire, Joseph (1999) Global Sport: Identities, Societies, Civilizations, Cambridge: Polity Press.
42. Massey, D. (1994) Space, Place and Gender. London and Minneapolis, MN: University of Minnesota Press.
43. Miller, Toby, Lawrence, Geoffrey, McKay, Jim, & Rowe, David (2001) Clobalisation and Sport: Playing the World, London: Sage.
44. Parker. Andrew (2006) “Lifeling Learning to Labour: Apprenticeship, Masculinity and Communities of Practice”, British Educational Research Journal, 32: 687-701.
45. Pearson, Kent (1979) Surfing Subcultures of Australia and New Zealand, Queensland: University of Queensland Press.
46. Poulton, Emma (2004) “Mediated Patriot Games: The Construction and Representation of National Identities in the British Television Production of Euro '96'”, International Review for the Sociology of Sport, 39 (4): 437-55.
47. Russo, N, F (1976) “The Motherhood Mandate”, Journal of Social Issues, 32: 143-153.
48. Sam, Michael P. (2003) “What's the Big Idea? Reading the Rhetoric of a National Sport Policy Process, Sociology of Sport Journal, 20 (3): 189-213.
49. Sato, Daisuke (2005). Sport and Identity in Tunisia. International [Oumai of Sport and Health Science], 3, 27-34.