1. آبرودی، سیدمجتبی، کشفی، سیدسعید و حسینی، سیدتیمور (1397). تأثیر قانون جدید رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی بر بازدارندگی و کاهش تصادفات و تخلفات (مورد مطالعه: شهر تهران). اقتصاد و مدیریت شهری، 24، 62-51.
2. آواز، زهره (1389). بررسی جامعهشناختی تأثیر اخلاق ترافیک شهروندی بر تخلفات رانندگی در کلانشهر تهران. (پایاننامه کارشناسی ارشد)، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا (س).
3. ابراهیمی، قربانعلی (1392). طرح پژوهشی بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی، اجتماعی و رفتاری رانندگان بومی و غیربومی در استان مازندران. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران: دفتر تحقیقات کاربردی راهور-اداره پژوهش.
4. احمدی، سیروس و سلامتیان، درنا (1395). کنترل اجتماعی و قانونگریزی رانندگی. مطالعات مدیریت ترافیک، 42، 56-37.
5. ابراهیمی، قربانعلی و علیوردینیا، اکبر و جانمحمدی لرگانی، وحید و اندرواژ، سیده فاطمه (1395). مطالعه جامعهشناختی پایبندی به هنجارهای اجتماعی و عوامل مرتبط با آن (مطالعه ساکنان و گردشگران استان مازندران). مسائل اجتماعی ایران، 2، 29-5.
6. احمدی، سیروس و جمنژاد، سیمین (1397). رابطه عملکرد پلیسراهنمایی رانندگی و تخلف رانندگی در بین رانندگان. مطالعات مدیریت ترافیک، 48، 42-27.
7. احمدی، سیروس، مختاری، مریم و محمدیان، عبدالخالق (1395). بررسی رابطه سرمایه فرهنگی و ناهنجاریهای ترافیکی در بین رانندگان. مطالعات مدیریت ترافیک، 40، 14-1.
8. اسکندری، سمانه، علیوردینیا، اکبر، ریاحی، محمداسماعیل و معمار، رحمتالله (1401). تبیین جامعهشناختی نگرش نسبت به خشونت علیه زنان در میان دانشجویان پسر دانشگاههای استان مازندران. مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، 19(2)، 163 -119.
9. امیرکافی، مهدی و احمد یوسفی، کوروش (1392). بررسی رابطه عوامل جمعیتشناختی با تخلفات رانندگی، مطالعات پژوهشی راهور، 2(7)، 117-81.
10. امین صارمی، نوذر، بختیاری، تقی و پورشمس، محمد (1395). تأثیر خردهفرهنگ قومی بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی (مورد مطالعه: شهرستان خرمآباد). مطالعات مدیریت ترافیک، 40، 82-61.
11. بختیاری، محمود، سوری، حمید، عینی، الهه، صالحی، مسعود و مهماندار، محمدرضا (1393). بررسی نقش عوامل خطر انسانی در شدت سوانح ترافیکی در راههای درون و برونشهری کشور. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیتها، 2(1)، 8-1.
12. پاکگوهر، علیرضا، خلیلی، محدثه و صفارزاده، محمود (1388). بررسی نقش عامل انسانی در بروز و شدت تصادفات جادهای بر اساس مدلهای رگرسیونی LR و CART. مطالعات مدیریت ترافیک، 4(13)، 66-49.
13. جوادیان، رضا، رنجبر، مجید و جهانی، عینالله (1397). تأثیر دوربینهای ثبت تخلفات طرح زوج و فرد بر میزان قانون پذیری رانندگان (مورد مطالعه شهر تهران). جاده، 26(3)، 171-161.
14. توکلی کاشانی، علی، ذهبیون، معید، هادینیا، مهدی و چنگیز، متین (1404). تعیین سهم عوامل سهگانه انسان، وسیله نقلیه و راه در تصادفات استان اصفهان. پژوهشنامه حملونقل، 22(82)، 336-323.
15. دعاگویان، داود (1388). بررسی میزان سرمایه اجتماعی پلیس راهور و نقش آن در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی. راهور، 7، 48-24.
16. دعاگویان، داود (1396). رابطه سرمایه اجتماعی پلیس راهور و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان. راهور، 21، 53 -74.
17. دعاگویان، داود و رفیعی، محمدرضا (1388). بررسی میزان سرمایه اجتماعی پلیس راهور و نقش آن در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان. مطالعات مدیریت ترافیک، 11، 104-83.
18. رمضانزادهلسبوئی، مهدی، رضوانی، محمدرضا و اکبرپور، محمد (1394). تحلیل آثار زیستمحیطی گردشگری خانههای دوم از دیدگاه جامعه میزبان و مهمان (مطالعه موردی: روستاهای ناحیه دوهزار، شهرستان تنکابن). پژوهشهای جغرافیای انسانی، 47(4)، 643-625.
19. سعادتی، موسی (1399). تبیین اجتماعی رانندگی مخاطرهآمیز بر اساس سازه سرمایه اجتماعی. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 38، 40-21.
20. شایان، حمید، عرفانی، زینب و سجاسیقیداری، حمداله (1400). تحلیل مقایسهای مهاجرت معکوس (شهری- روستایی) ایران در مقیاس استانی. روستا و توسعه پایدار فضا، 2(3)، 18-1.
21. صادقی، اسماعیل (1395). بررسی انواع روشهای اعمال قانون تخلفات رانندگی در ایران و تأثیر آن در اصلاح رفتار رانندگان. دانش انتظامی سمنان، 6(3)، 31 -9.
22. صادقی فسایی، سهیلا و خیرخواهزاده، سیداحسان (1390). مطالعه کیفی رانندگی غیر هنجارمند. پژوهشهای دانش انتظامی، 13(2)، 136-111.
23. عبدالرحمانی، رضا، ابراهیمزاده، یاسر و اسدیان، صفدرعلی (1393). ارزیابی بررسی تأثیر نصب دوربینهای هوشمند طرح ترافیک در کنترل ورود به محدوده طرح و نرخ جریان ترافیک. مطالعات مدیریت ترافیک، 33، 108-89.
24. عشایری، طاها (1401)، مطالعه رابطه کنترل اجتماعی و تخلفات رانندگان شهروندان اردبیلی، راهور، 41، 165-117.
25. علیپور، حسین، براری، معصومه و سبحانی، نوبخت (1398). بازتاب گسترش خانههای دوم در فضاهای پیراشهری استان مازندران. توسعه فضاهای پیراشهری، 1(2)، 58-47.
26. علیزادهاقدم، محمدباقر و صالحی، ذاکر (1390). بررسی عوامل مؤثر بر سبک زندگی رفتارهای خطرناک رانندگان درونشهری تبریز. دانش انتظامی آذربایجان شرقی، 2، 119-94.
27. علیزادهاقدم، محمدباقر و صالحی، ذاکر (1391). سبک زندگی فرهنگی رانندگان ابزاری برای تبیین رفتار ترافیکی آنها. راهور، 1، 30-11.
28. علیوردینیا، اکبر، جانعلیزاده، حیدر و عمرانی دهکان، سجاد (1394). بررسی نقش یادگیری اجتماعی در تقلب دانشگاهی. بررسی مسائل اجتماعی ایران، 6(2)، 103-71.
29. علیوردینیا، اکبر و حیدری، حمید (1391). کاربست تجربی نظریه یادگیری اجتماعی ایکرز در مطالعه رفتارهای وندالیستی دانشآموزان. جامعهشناسی ایران، 13(1 و 2)، 29-3.
30. علیوردینیا، اکبر و قهرمانیان، داریوش (1395). مطالعه جامعهشناختی رفتارهای انحرافی دانشجویان: کاربست تجربی نظریه انتخاب عقلانی، جامعهشناسی نهادهای اجتماعی،3(8)، 42-9.
31. علیوردینیا، اکبر، ملکدار، اعظم و حسنی، محمدرضا (1393). تخلفات رایانهای در میان دانشجویان دانشگاه مازندران: آزمون تجربی نظریه یادگیری اجتماعی ایکرز. جامعهشناسی ایران، 15(2)، 56-23.
32. علیوردینیا، اکبر و میرزایی، سمیه (1398). دلالتهای سیاستی نظریههای فشار آنومی نهادی مسنر و روزنفلد و فشار عمومی اگنو در کاهش رفتارهای انحرافی دانشجویان. جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، 6(14)، 317-357.
33. فیروزجائیان، علیاصغر و توکلی، جواد (1395). تحلیل جامعهشناختی قانونگریزی در رانندگی با تأکید بر نظریه کنترل اجتماعی (مطالعه موردی: جوانان شهر نکا). پژوهشهای راهبردی مسائل اجتماعی، 2، 40-25.
34. قدیری معصوم، مجتبی، حیدری، زهرا و رمضانزادهلسدوئی، مهدی (1391). گردشگری خانههای دوم و بررسی ابعاد مهاجرتی (بررسی موردی؛ نواحی روستایی دوهزار، شهرستان تنکابن). توسعه روستایی، 4(1)، 70-53.
35. کاشانی، شمسی، عباسزاده، محمد و میرزایی، حسین (1389). بررسی جامعهشناختی رابطه انواع سرمایهها با میزان رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در بین رانندگان حاشیهنشین و غیرحاشیهنشین شهر میانه. مطالعات جامعهشناسی، 8، 108-93.
36. محمدفام، ایرج و گلمحمدی، رستم (1382). بررسی رفتارهای ناایمن در بین رانندگان اتوبوسهای بینشهری همدان. مجلهٔ تحقیقات علوم پزشکی زاهدان، 5(4)، 260-251.
37. مداح، مهدی (1401). بررسی آمار و حوادث و تلفات جادهای 1400-1392. انتشارات پژوهشکدهٔ آمار.
38. مرتضوی، محمودرضا (1385). کارکرد رسانههای جمعی در تغییر نگرش و فرهنگ ترافیک. هفتمین کنفرانس مهندسی حملونقل و ترافیک ایران، تهران.
39. مشکینی، ابوالفضل، غلامحسینی، رحیم و زادولی خواجه، شاهرخ (1392). بررسی عوامل مؤثر در افزایش تصادفات درونشهری شهر زنجان. راهور، 2(4)، 32-11.
40. مظلومی محمودآباد، سیدسعید و همکاران (1394). بررسی رفتارهای خطرناک در رانندگان شهر یزد در سال 1392. نشریه طلوع بهداشت، 14(6)، 23-14.
41. مقیمی، اعظم و عابدی اردکانی، محمد (1395). بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر انضباط رانندگی شهرستانهای اردکان و میبد. مجله راهور، 19، 138-111.
42. مهرایی، محسن و قلیزاده، پروین (1389). قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389(به همراه آییننامههای مربوط). تهران: مرکز تحقیقات کاربردی پلیسراهنمایی و رانندگی ناجا.
43. میرفردی، اصغر و احمدی، سیروس (1393). بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و تخلف رانندگی. راهور، 9، 37-11.
44. میزری عالی، راضیه؛ جنگی، پریا و سنگانی، علیرضا (1398). پیشبینی رفتار رانندگی بر اساس کنترل اجتماعی و هیجان خواهی در رانندگان وسایل نقلیه عمومی برونشهری. نشریه روانشناسی اجتماعی، 7(51)، 88-79.
45. نظیر حسنآباد، وحید و کسبکار، حسین (1396). بررسی عوامل مرتبط با میزان گرایش به تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تبریز). دانش انتظامی آذربایجان شرقی، 25، 149-123.
46. نیازی، محسن، عسگری، اسما و نورانی، الناز (1396). نقش دوربینهای نظارتی پلیس در کاهش تخلفات رانندگی. مطالعات مدیریت ترافیک، 47، 82-67.
47. Akers, R. )1994(. Criminological theories: introduction and evaluation. Los Angeles, CA: Roxbury Publishing.
48. Akers, R.L. (1998). Social learning and social structure: A general theory of crime and deviance. Boston: Northeastern University Press.
49. Akers, R. L., & Jensen, G. F. (2006). The empirical status of social learning theory of crime and deviance: The past, present, and future. New Brunswick.
50. Akers, R. L., & Jennings, W. (2009). Social learning theory. In J. Miller, Criminology A Reference Handbook. sage.
51. Akers, R. L., Krohn, M. D., Lanza-Kaduce, L., & Radosevich, M. (1979). Social learning and deviant behavior: A specific test of a general theory. American Sociological Review, 44: 636-655.
52. Akers, R. L., & Lee., G. (1999). Age, social learning, and social bonding in adolescent substance use. Deviant Behavior, 20(1): 1-25.
53. Akers, R. L., & Sellers., C.S. (2004). Criminological theories: Introduction, evaluation, and application (4th ed). Los Angeles: Roxbury.
54. Akers, R. L., & Sellers, C. S. (2009). Criminological theories: Introduction, evaluation, and application (5th ed.), New York: Oxford University Press.
55. Alexander, R., & Kim, Y. (2015). Social learning theory and risky driving among youth: A longitudinal analysis. Journal of Criminal Justice, 43(5), 357-365.
56. Allen, S., Murphy, K., & Bates, L. (2015). What Drives Compliance? The Effects of Deterrence and Shame Emotions on Young Drivers’ Compliance with Road Laws. Policing and Society, 27(8), 884-898.
57. Anderson, A. B., & Love, C. D. (2022). The role of situational factors and self-control in traffic violations: A test of Situational Action Theory. Journal of Traffic Psychology and Behavioral Science, 15 (3), 45-60.
58. Armstrong, K., Watling, C. N., & Davey, J. (2014). Deterrence of Drug Driving: The Impact of the ACT Drug Driving Legislation and Detection Techniques. http:// acrs.org.au/ files/ roadsafetytrust/ 1403696326.docx
59. Armstrong, K., Wills, A., & Watson, B. (2005). Psychosocial Influences on Drug Driving in Young Australian Drivers. Paper Presented at the Australasian Road Safety Research, Policing and Education Conference, Wellington, New Zealand.
60. Bates, L., Darvell, M.J., & Watson, B., (2015). Young and Unaffected by Road Policing Strategies: Using Deterrence Theory to Explain Provisional Drivers’ (non)Compliance. Australian & New Zealand Journal of Criminology, 50(1), 23-38.
61. Bates, L., Soole, D., & Watson, B. (2012). The Effectiveness of Traffic Policing in Reducing Traffic Crashes. https://www.researchgate.net/publication/304790615
62. Centifanti, L.C.M., MacLellan, S., Modecki, K.L., & Gowling, H. (2014). Driving Under the Influence of Risky Peers: An Experimental Study of Adolescent Risk Taking. Journal of Research on Adolescence, 26(1), 207-222.
63. Chen, M. J., Grube, J. W., Nygaard, P., & Brenda A. Miller, B. A. (2008). Identifying Social Mechanisms for the Prevention of Adolescent Drinking and Driving. Accident Analysis and Prevention, 40, 576–585.
64. Cochran, J.K. (2016). Moral Propensity, Setting, and Choice: A Partial Test of Situational Action Theory. Deviant Behavior. 37:7, 811-823.
65. Cramton, R.C. (1969). Driver Behavior and Legal Sanctions: A Study of Deterrence. Cornell Law Faculty Publications. 67, 420-454.
66. DiBlasio, F. A. (1988). Predriving Riders and Drinking Drivers. Journal of Studies on Alcohol, 49(1), 11 - 15.
67. Dong, H., Jia., N., Tian, J., & Ma, S. (2019). The Effectiveness and Influencing Factors of a Penalty Point System in China from the Perspective of Risky Driving Behaviors. Accident Analysis and Prevention, 131, 171-179.
68. Elvik, R. (2015). A review of meta-analyses of the effect of road safety measures on the number of accidents. Accident Analysis & Prevention, 75, 245-253.
69. Elvik, R., & Christensen, P. (2007). The Deterrent Effect of Increasing Fixed Penalties for Traffic Offences: The Norwegian experience. Journal of Safety Research, 38, 689-695.
70. Ferguson, S. A., Williams, A. F., Chapline, J. F., Reinfurt, D. W., & De Leonardis, D. M. (2001). Relationship of Parent Driving Records to the Driving Records of Their Children. Accident Analysis & Prevention, 33 (2), 229–234.
71. Fleiter, J. J., & Watson, B. (2006). The speed paradox: The misalignment between driver attitudes and speeding behaviour. Journal of the Australasian College of Road Safety, 17(2), 23–30.
72. Fleiter, J. J., Watson, B., Lennon, A., & Lewis, I. (2006). Significant others, who are they? —Examining normative influences on speeding. Paper presented at the Australasian Road Safety Research Policing Education Conference, Gold Coast, Queensland.
73. Fleiter, J.J., Watson, B., & Lennon, A. (2013). Effective Punishment Experiences: A Novel Approach to Conceptualising Behavioural Punishers and Reinforcers in a Road Safety Context. In N. Castro (Ed.), Psychology of Punishment: New Research, Chapter 1, 1-30: Nova Publishers.
74. Freeman, J., & Watson, B. (2006). An Application of Stafford and Warr's Reconceptualisation of Deterrence to a Group of Recidivist Drink Drivers. Accident Analysis & Prevention, 38(3), 462-471.
75. Gehrsitz, M. (2016). Speeding, Punishment, and Recidivism: Evidence from a Regression Discontinuity Design. Journal of Law and Economics, 60, 497-528.
76. Gunter, W. D. (2008). Piracy on the High Speeds: A Test of Social Learning Theory on Digital Piracy among College Students. Criminal Justice Scien, 3 (1): 54–68.
77. Haghani, M., Behnood, A., Oviedo-Trespalacios, O., Shahinfar, S., & Fontanesi, L. (2022). The effectiveness of traffic enforcement interventions on speeding behavior: A systematic review and meta-analysis. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 88,1-15.
78. Hartos, J., Eitel, P., & Simons-Morton, B., (2202). Parenting Practices and Adolescent Risky Driving: A Three-Month Prospective Study. Health Educ. Behav, 29 (2), 194–206.
79. Higgins, E. G., Feel, D. B., & Wilson, L. A. (2005). An Application of Deterrence Theory to Software Piracy, Journal of Criminal Justice and Popular Culture, 12 (3): 166-184.
80. Hirtenlehner, H., & Treiber, K. (2017). Can Situational Action Theory explain the gender gap in adolescent shoplifting? Results from Austria, International Criminal Justice Review, 27, 165–187.
81. Hirtenlehner, H., & Hardi, B. (2016) On the Conditional Relevance of Controls: An Application of Situational Action Theory Shoplifting? Deviant Behavior, 37:3, 315-331.
82. Homel, R. (1988). Policing and Punishing the Drinking Driver: A Study of General and Specific Deterrence. New York: Springer-Verlag.
83. Kešić, D., Pajtić, B., & Šporčić, B. (2019). Situational Action Theory and traffic offences: The role of morality and self-control in a sample of Croatian drivers. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 62, 1-13.
84. Kokkalera, S.S., Marshall, I.H., & Marshall, C.E. (2020). How Exceptional Is India? A Test of Situational Action Theory. Asian Journal of Criminology, https://doi.org/10.1007/s11417-020-09312-5.
85. Kroneberg, C., & Schulz, S. (2018) Revisiting the role of self-control in Situational Action Theory, European Journal of Criminology, DOI: 10.1177/1477370817732189.
86. Lapham, S. C., & Todd, M. (2012) Do Deterrence and Social-Control Theories Predict Driving after Drinking 15 Years after a DWI Conviction? Accident Analysis and Prevention, 45, 142– 151.
87. Liu, W., Qiu, G., & Zhang, S. (2020). Situational Action Theory and School Bullying: Rethinking the Moral Filter. Crime & Delinquancy, DOI: 10.1177/0011128720974318.
88. Lvingston, K. (2011). A Comparison of Psychological, Social, and Legal Factors Contributing to Speeding and Drink Driving Behavior. (Master Thesis). Queensland university of technology, Australian.
89. Meier, R. F., & Johnson, W. T. (1977). Deterrence as Social Control: The Legal and Extralegal Production of Conformity. American Sociological Review, 42(2), 292-304.
90. Moon, B., Morash, M., & McCluskey, J. D. (2020). A test of situational action theory: The interaction between morality and self-control in drunk driving. Crime & Delinquency, 66(1), 93-118.
91. Nagin, D. S., Solow, R. M., & Lum, C. (2018). Deterrence, criminal opportunities, and police. Criminology, 56(3), 405-434.
92. Paternoster, R., & Piquero, A. (1995). Reconceptualizing deterrence: An empirical test of personal and vicarious experiences. Journal of Research in Crime & Delinquency, 32, 251-286
93. Pauwels, L.J.R(2018). Analysing the perception–choice process in Situational Action Theory. A randomized scenario studies. European Journal of Criminology, DOI: 10.1177/1477370817732195.
94. Peden, M., Scurfield, R., Sleet, D., Mohan, D., Hyder, A.A., Jarawan, E., Mathers, C. (2004). World Report on Road Traffic Injury Prevention. World Health Organization, Geneva.
95. Piquero, A., & Paternoster, R. (1998). An application of Stafford and Warr's Reconceptualization of Deterrence to Drinking and Driving. Journal of Research in Crime and Delinquency, 35(1), 3-39.
96. Porter, B. E. (2011). Chapter 31 ‐ Enforcement. In: BRYAN, E. P. (ed.) Handbook of Traffic Psychology. San Diego: Academic Press.
97. Ryeng, E. O. (2012). The Effect of Sanctions and Police Enforcement on Drivers’ Choice of Speed. Accident Analysis & Prevention, 45, 446-454.
98. Scott-Parker, B., Watson, B. C., & King, M.J. (2009). Exploring How Parents and Peers Influence the Behaviour of Young Drivers. http://www.rsconference.com.
99. Schepers, D. (2016). Causes of the causes of juvenile delinquency: Social disadvantages in the context of Situational Action Theory. European Journal of Criminology, DOI: 10.1177/1477370816649622.
100. Schepers, D., & Reinecke, J. (2018). Conditional relevance of controls: A simultaneous test of the influences of self-control and deterrence on criminal behaviour in the context of Situational Action Theory. European Journal of Criminology, 15(1), 77-92.
101. Simons-Morton, B. G., Hartos, J. L., & Leaf, W.A. (2002). Promoting Parental Management of Teen Driving. Injury Prevention, 8 (suppl 2), ii24–ii31.
102. Sitren, A. H., & Applegate, B. K. (2007). Testing the deterrent effects of personal and vicarious experience with punishment and punishment avoidance. Deviant Behaviour,28(1), 29-55.
103. Skinner, F. W & Fream M. A (1997). Social Learning Theory analysis of Computer Crime among College Students. Journal of Research in Crime and Delinquency. 34(4): 495-518.
104. Smith, J., & Potter, L. (2019). The relative influence of family and peers on young driver violations: A social ecological approach. Journal of Applied Social Psychology, 49(8), 512-525. Authors: Smith, J., & Potter, L.
105. Soole, D. W., Watson, B. C., & Fleiter, J. J. (2013). Effects of Average Speed Enforcement on Speed Compliance and Crashes: A Review of the Literature. Accident Analysis & Prevention, 54, 46‐56.
106. Stafford, M. C., & Warr, M. (1993). A Reconceptualization of General and Specific Deterrence. Journal of Research in Crime and Delinquency, 30(2), 123-135.
107. Stanojevi´c, P., Jovanovi´c, D., & Lajunenc, T. (2013). Influence of Traffic Enforcement on the Attitudes and Behavior of Drivers. Accident Analysis and Prevention, 52, 29– 38.
108. Sutherland, E. (1947). Principles of Criminology (4th ed), Philadelphia, PA: J.B. Lippincott.
109. Svensson, R. (2015). An Examination of the Interaction Between Morality and Deterrence in Offending: A Research Note, Crime & Delinquency, 2015, Vol. 61(1) 3–18.
110. Szogi, E., Darvell, M., Freeman, J., Truelove, V., Palk, G., Davey, J., & Armstrong, K. (2017). Does Getting Away With it Count? An Application of Stafford and Warr’s Reconceptualised Model of Deterrence to Drink Driving. Accident Analysis and Prevention, 108, 261–267.
111. Tavares, A.F., Mendes, S.M., & Costa, C.S. (2008). The Impact of Deterrence Policies on Reckless Driving: The Case of Portugal. https://www.researchgate.net/publication/227159309
112. Trivedi-Batman, N. (2019). The Combined Roles of Moral Emotion and Moral Rules in Explaining Acts of Violence Using a Situational Action Theory Perspective. Journal of Interpersonal Violence, DOI: 10.1177/0886260519852634.
113. Truelove, V., Freeman, J., & Szogi, E., Kaye, S., Davey, J., & Armstrong, K. (2017). Beyond the Threat of Legal Sanctions: What Deters Speeding Behaviours? Transportation Research Part F, 50, 128–136.
114. Vingilis E.R. (1990). A new look at deterrence. In Drinking and Driving: Advances in Research and Prevention, Edited by R.J. Wilson & R.E. Mann, 99-115.New York: The Guilford Press.
115. Vito, G.F., Maahs, J. R., & Holmes, R. M. (2005). Criminology: Theory, Research, and Policy. Jones & Bartlett Learning.
116. Walter, L., Broughton, J., & Knowles, J. (2011). The Effects of Increased Police Enforcement Along a Route in London. Accident Analysis and Prevention,43, 1219–1227.
117. Watling, C. N., & Freeman, J. (2011). Exploring the Theoretical Underpinnings of Driving Whilst Influenced by Illicit Substances. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 14(6), 567-578.
118. Watling, C. N., Freeman, J., Palk, G. R., & Davey, J. (2011). Sex, Drugs, and Deterrence: Applying Stafford and Warr's Reconceptualization of Deterrence Theory to Drug Driving Across the Genders. In N. M. Palmetti & J. P. Russo (Eds.), Psychology of Punishment: Nova Science Publishers, Inc.
119. Watling, C. N., Leal, N. L. (2012). Exploring Perceived Legitimacy of Traffic Law Enforcement. In ACRS 2012 National Conference, 9-10, Menzies Sydney Hotel, Sydney, NSW. http://eprints.qut.edu.au/53083/
120. Watson, B. (2004) How Effective Is Deterrence Theory in Explaining Driver Behaviour: A Case Study of Unlicensed Driving. Proceedings Road Safety Research, Policing and Education Conference, Perth, WA. Accessed From http://eprints.qut.edu.au.
121. Weerman, F. M., Bernasco, W., Bruinsma, G. j. n., & Pauwels, J.J. (2015). Gender Differences in Delinquency and Situational Action Theory: A Partial Test. Justice Quarterly, DOI: 10.1080/07418825.2015.1064987.
122. Wikstrom, P.-O. (2005). The Social Origins of Pathways in Crime. Towards a Developmental Ecological Action Theory of Crime Involvement and Its Changes. In D. P. Farrington (Ed.), Integrated Developmental and Life-Course Theories of Offending. Advances in Criminological Theory. New Brunswick: Transaction.
123. Wikstrom, P.-O. (2010). Explaining Crime as Moral Action. In S. Hitlin & S. Vaysey (Eds.), Handbook of the Sociology of Morality. New York: Springer Verlag.
124. Wikstrom, P.-O. (2011). Does Everything Matter? Addressing the Problem of Causation and Explanation in the Study of Crime. In J. M. McGloin, C. J. Sullivan, & L. W. Kennedy (Eds.), When Crime Appears: The Role of Emergence. London: Routledge.
125. Wikstrom, P.-O. H. (2014).Why Crime Happens: A Situational Action Theory, pow20@cam.ac.uk
126. Wikstrom, P.-O. H. (2019). Situational Action Theory: A General, Dynamic and Mechanism-ased Theory of Crime and its Causes. https://doi.org/10.1007/978-3-030-20779-3_14.
127. Wikstrom, P-O H., et al. (2010), Activity fi elds and the dynamics of crime:Advancing knowledge about the role of the environment in crime causation, Journal of uantitative Criminology, 26 (1), 55 – 87.
128. Wikstrom, P.-O., & Treiber, K. (2007). The Role of Self-Control in Crime Causation: Beyond Gottfredson and Hirschi’s General Theory of Crime. European Journal of Criminology, 4, 237–264.
129. Wikstrom, P.-O., & Treiber, K. (2009). What Drives Persistent Offending. The Neglected and Unexplored Role of the Social Environment. In J. Savage (Ed.), The Development of Persistent Criminality. Oxford: Oxford University Press.
130. Wikstrom, P.-O., & Treiber, K. (2015). Situational Theory. The Importance of Interactions and Action Mechanisms. In A. Piquero (Ed.), The Handbook of Criminological Theory. Chicester: Wiley Blackwell.
131. Wikstrom, P.-O., & Treiber, K. (2017). Beyond Risk Factors: An Analytical Approach to Crime Prevention. In B. Teasdale & M. S. Bradley (Eds.), Preventing Crime and Violence, Advances in Prevention Science. Volume 2. New York: Springer verlag.
132. Wikstrom, P. O. H., & Svensson, R. (2008). Why are English Youths More Violent Than Swedish Youths? A Comparative Study of the Role of Crime Propensity, Lifestyles and Their Interactions in Two Cities. European Journal of Criminology, 5(3), 309-330.
133. Wikstrom, P. O. H., & Svensson, R. (2010). When Does Self-Control Matter? The Interaction Between Morality and Self-Control in Crime Causation. European Journal of Criminology, 7(5), 395–410.
134. Yu, J., Evans, P. C., & Clark, L. P. (2006). Alcohol Addiction and Perceived Sanction Risks: Deterring Drinking Drivers. Journal of Criminal Justice, 34, 165–174.
135. Zhang, L., Wang, Y., & Chen, X. (2021). Urban vs. rural: Differential reinforcement in traffic violations—A multilevel analysis of Chinese drivers. Asian Journal of Criminology, 16(3), 245-263.
136. Szogi, E., Darvell, M., Freeman, J. et al. (2017). Does Getting Away with It Count? An Application of Stafford and Warr’s Reconceptualised Model of Deterrence to Drink Driving. Accident Analysis & Prevention, 108: 261–267.