۱. آسایش، حمید و همکاران (۱۳۹۵) «همبستگی تنیدگی، فرسودگی و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم»، مجله دانشگاه علوم پزشکی قم. ۱۰، ۷: ۷۴ـ۸۳.
۲. امین بیدختی علی اکبر، سکینه جعفری، نصراله نوروزی و معصومه خسروی نیا (۱۳۹۲) «تأثیر سرمایه اجتماعی بر رضایت تحصیلی»، دو فصلنامه مطالعات برنامهریزی آموزشی. ۲، ۳: ۱۰۸ـ۱۳۸.
۳. بدری گرگری، رحیم جواد مصرآبادی، مریم پلنگی و رحیمه فتحی (۱۳۹۱) «ساختار عاملی فرسودگی تحصیلی با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی در دانشآموزان متوسطه»، فصلنامه اندازهگیری تربیتی. ۷ : ۱۶۴ـ۱۸۰.
۴. بقایی سرابی، علی و محمدجواد اسماعیلی (۱۳۸۸) «عوامل اجتماعی مؤثر بر هویت دانشگاهی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی»، پژوهشنامه علوم اجتماعی، ۳ (۴): ۱۷۷ـ۲۰۳.
۵. بهروزی، ناصر، منیجه شهنی، مهدی پور سید (۱۳۹۱) «رابطه کمالگرایی، استرس ادراکشده و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی»، راهبرد فرهنگ، ۲۰: ۸۴ـ۱۰۲.
۶. حیاتی داود، عبدالحسین عگبهی، سیدعابدین حسینی آهنگری، محسن عزیزی ابرقویی (۱۳۹۱) «بررسی رابطه ابعاد کیفیت تجارب یادگیري و احساس خودکارآمدي با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران»، دو فصلنامه مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، ۳ (۴): ۱۹ـ۲۹.
۷. خورشیدی، لیلا (۱۳۹۳) بررسی رابطه پنج عامل شخصیت، تیپهای زمانی و فرسودگی تحصیلی با رضایت از مدرسه دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان شهر ارومیه در سال تحصیلی ۹۲ـ۹۳، پایاننامه کارشناسیارشد منتشر نشده، ارومیه: دانشگاه ارومیه.
۸. راک خواه، زهرا (۱۳۹۱) رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، پایاننامه کارشناسیارشد منتشرنشده، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
۹. روحی قنبر، سیدعابدین حسینی، محمدتقی بادله، حسین رحمانی (۱۳۸۶) «انگيزه تحصيلي و رابطه آن با برخي از عوامل در دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي گلستان، گامهای توسعه در آموزش پزشكي» مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي، ۴ (۲): ۷۷ـ۸۳.
۱۰. سیف پناهی، سمیرا (۱۳۹۳) بررسي رابطه بين ميزان فرسودگي تحصيلي و ميزان تعامل و مشاركت دانش آموزان در دبيرستانهاي عادي و هوشمند شهرستان سنندج، پایاننامه کارشناسیارشد منتشرنشده، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
۱۱. شريفیفرد و همکاران (۱۳۹۳) «عوامل مرتبط با فرسودگي تحصيلي در دانشجويان پرستاري و پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي قم»، آموزش پرستاري، ۳ (۳): ۵۹ـ۶۸.
۱۲. شریفی، فاطمه (۱۳۹۲) بررسی ارتباط فرسودگی تحصیلی با خودکارآمدی آموزشی و انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، پایاننامه کارشناسیارشد منتشرنشده، قم: دانشگاه قم.
۱۳. صدیق¬سروستانی رحمتالله و سیدضیاء هاشمی (۱۳۸۱) «گروههای مرجع در جامعهشناسی و روانشناسی اجتماعی با تأکید بر نظریههای مرتن و فستینگر»، نامه علوم اجتماعی، ۲۰: ۱۶۷ـ,۱۴۹.
۱۴. عجم اکرامی آسیه، طاهره رضایی، علیاصغر بیانی (۱۳۹۴) «بررسی رابطه امید به کار و انگیزش تحصیلی با فرسودگی»، مجله دانش و تندرستي، ۱۰ (۱): ۴۴ـ۵۰.
۱۵. عظیمی، محمد، موسی پیری، تقی زوار (۱۳۹۲) «رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه»، ۲ (۱۱): ۱۱۶ـ۱۲۸.
۱۶. غلامی محمد، محمدعلی حسینی، سیدباقر مداح، نسرین جعفری، فرشته نجفی (۱۳۹۲) «نقش سرمایه اجتماعی دانشگاهی در تسهیل آموزش بالینی در پرستاری»، گام های توسعه در آموزش پزشکی، ۱۰ (۱): ۱۱۹ـ۱۲۳.
۱۷. فاضلی، نعمتالله (۱۳۸۷) فرهنگ و دانشگاه، تهران، نشر ثالث.
۱۸. قانعیراد، محمدامین (۱۳۸۵) تعاملات و ارتباطات در جامعه علمی، تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
۱۹. محمدی مهدی، فهیمه کشاورزی، الهام حیدری (۱۳۹۳) «ارائه الگوی علی کیفیت محیط دانشگاه، انسجام تحصیلی و اجتماعی و فرسودگی تحصیلی دانشجویان»، روشها و مدلهای روانشناختی، ۴ (۱۶): ۱۱ـ۲۸.
۲۰. محمدی، مهدی و جعفر ترکزاده (۱۳۹۰) «مقایسه رضایت دانشجویان از کیفیت برنامه درسی و عملکرد استادان و کارکنان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز»، مجله پژوهشهای برنامه درسی، انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، ۱ (۱): ۵ـ۲۵.
۲۱. محمودی، زهرا (۱۳۹۴) «فرسودگی تحصیلی»، رشد آموزش مشاور مدرسه، ۱۱ (۲): ۴۱ـ۴۶.
۲۲. مهديه عارفه، رضا همّتي، ابوعلي ودادهير (۱۳۹۵) «فرايند جامعهپذیری دانشگاهي دانشجويان دکتري دانشگاه اصفهان: يک نظريه زمینهای»، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ۲۲: ۴۵ـ۷۳.
۲۳. موسوی، فاطمه و فرزانه شکری (۱۳۹۴) «مطالعه پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس پیشبینی کنندههای فرسودگی تحصیلی و تنیدگی زندگی دانشجویی»، رویش روانشناختی، ۴ (۱۰): ۵۹ـ۸۰.
۲۴. نصری صادق، مجید ابراهیم دماوندی، عرفانه السادات کارگر (۱۳۹۳) «ارتباط تعارض کار ـ خانواده و انگیزش تحصیلی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی»، پژوهش در آموزش، ۱ (۲): ۲۵ـ۳۱.
۲۵. نعامي، عبدالزهرا (۱۳۸۸) «رابطه بين كيفيت تجارب يادگيري با فرسودگي تحصيلي دانشجويان، كارشناسي ارشد دانشگاه شهيد چمران اهواز»، مجله مطالعات روانشناختي، ۳: ۱۱۷ـ۱۳۴.
۲۶. نوروزی، رضاعلی، کمال نصرتی هشی، مصطفی حاتمی و زهره متقی (۱۳۹۴) «بررسی رابطه بین جو دانشگاه با انگیزش تحصیلی دانشجویان (ارتباطی، مشارکتی، دانشجو محور، معنوی)»، فرهنگ در دانشگاه اسلامی، ۵ (۱): ۷۸ـ۱۰۰.
۲۷. هاشمیفر، سحر (۱۳۹۳) نقش متغیرهای انگیزشی و شخصیتی بهعنوان پیشبینهای فرسودگی تحصیلی در مدارس اهواز، پایاننامه کارشناسیارشد منتشرنشده، یاسوج: دانشگاه یاسوج.
۲۸. همتی، رضا و زهرا پیرنیا (۱۳۹۶) «تحلیلی بر بیگانگی تحصیلی دانشجویان و عوامل مرتبط با آن»، فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی، ۶ (۱): ۹۱ـ۱۱۷.
۲۹. وثوقی، منصور و مرتضی حضرتی (۱۳۹۱) «بررسي جامعهشناختی رابطه سرمايه نمادين و نگرش به حقوق شهروندي (مطالعه موردي شهر تبريز)»، مطالعات جامعهشناختی، ۴ (۴): ۱۴۱ـ۱۵۷.
۳۰. یوسفی علیرضا، غلامرضا قاسمی و سمانه فیروزنیا (۱۳۸۸) «ارتباط انگيزش تحصيلي با پيشرفت تحصيلي دانشجويان پزشكي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان»، مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي، ۹ (۱): ۷۹ـ۸۵.
31. Arvidsson, Toi Sin Y., J, T. Cookston., and P, H. Miller. (2013) 'Asian and Non-Asian U. S. College Students' Interest, Employment Opportunities, and Motivation. Available' on: http://studylib.net/doc/6927240/Arvidsson-Cookston-Andmiller-2013- Accessed 24 Jul 2016.
32. Becher, T. (1987) 'The Disciplinary Shaping of the Profession', in R. B. Clark (ed.), The Academic Profession, (271-303) Berkeley: University of California Press.
33. Bourdieu, P. (1984) Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste. London: Routledge & Kegan Paul.
34. Bresó, E., M. Salanova., W. B, Schaufeli. (2007) 'In search of the Third Dimension Of Burnout: Efficacy or Inefficacy?', Applied Psychology: An International Review, 56: 460-478. [
DOI:10.1111/j.1464-0597.2007.00290.x]
35. Chang, E., A. Lee., E. Byeon., H. Seong., S. M, Lee. (2016) 'The Mediating Effect of Motivational Types in the Relationship between Perfectionism and Academic Burnout', Personality and Individual Differences. 89: 202-210. [
DOI:10.1016/j.paid.2015.10.010]
36. Collins, R. (1993) 'Emotional Energy as the Common Denominator of Rational Action', Rationality and Society. 5 (2): 203-230. [
DOI:10.1177/1043463193005002005]
37. Erturgut, R., and S, Soysekerci. (2010) 'An Empirical Analysis on Burnout Levels among Second Year Vocational Schools Students', Procedia Social and Behavioral Sciences. 2: 1399-1404 [
DOI:10.1016/j.sbspro.2010.03.208]
38. Karabiyik, L., M, Eker., and A, Anbar. (2006) 'Determining the Factors that Affect Burnout Among Academicians', Ankara Üniversitesi SBF Dergisi. 63 (2): 92-133.
39. Maslach, C., and W, B. Schaufeli. (1993) 'Historical and Conceptual Development of Burnout', In W B Schaufeli., C, Maslach., and T, Marek. (eds) Professional Burnout: Recent Developments in Theory and Research. CRC Press
40. Moore, P., and M, Loosemore. (2014) 'Burnout of Undergraduate Construction Management Students in Australia', Construction Management and Economics. 32 (11): 1066 - 1077. [
DOI:10.1080/01446193.2014.966734]
41. Neumann, Y. (1990) 'Quality of Learning Experience and Students' College Outcome', International Journal of Educational Management. 7 (1): 1-16. [
DOI:10.1108/09513549310023258]
42. Salanova, M., W, B. Schaufeli., I, Martínez., and Bresò, E. (2010) How Obstacles and Facilitators Predict Academic Performance: The Mediating Role of Study Burnout and Engagement, Anxiety, Stress & Coping. 23 (1): 53-70. [
DOI:10.1080/10615800802609965]
43. Salmela-Aro, K. and P, Näätänen. (2005) BBI-10: Koulu-Uupumusmittari_School Burnout Inventory, Helsinki, Finland: Edita. [
DOI:10.1037/t01336-000]
44. Salmela-Aro, K., N Kiuru., M Pietikainen., J Jokela. (2008) 'Does School Matter? The Role of School Context in Adolescents' School-Related Burnout', European Psychologist. 13 (10): 12-27. [
DOI:10.1027/1016-9040.13.1.12]
45. Schaufeli, W. B., Leiter P., C, Maslach. (2009) 'Burnout: 35 Years of Research and Practice', Career Development International. 14 (3): 204-220. [
DOI:10.1108/13620430910966406]
46. Tukaev, V. S., T, V. Vasheka., O, M. Dolgova. (2013) 'The Relationships between Emotional Burnout and Motivational, Semantic and Communicative Features of Psychology Students' Procedia-Social and Behavioral Sciences, 82: 553-556. [
DOI:10.1016/j.sbspro.2013.06.308]
47. Turner, J. H. (1987) 'Toward a Sociological Theory of Motivation', American Sociological Review, 52 (1): 15-27. [
DOI:10.2307/2095389]
48. Uludag, O., and H, Yaratan. (2010) 'The Effect of Burnout on Engagement: An Empirical Study on Tourism Students', Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, 9 (1):13-23. [
DOI:10.3794/johlste.91.243]
49. Wu, W. (2010) 'Study on College Students' Learning Burnout', Asian Social Science. 6 (3): 132-134. [
DOI:10.5539/ass.v6n3p132]
50. Ylijoki, O-H. (2000) 'Disciplinary Cultures and the Moral Order of Studying: A case-study of four Finnish University Departments', Higher Education. 39: 339ـ 362. [
DOI:10.1023/A:1003920230873]
51. Zhang, Y., Y, Gan., H, Cham. (2007) 'Perfectionism, Academic Burnout and Engagement among Chinese College Students: A Structural Equation Modeling Analysis', Personality and Individual Differences, 43 (6): 1529-1540. [
DOI:10.1016/j.paid.2007.04.010]